מה רוצה הח"כ הטרי של ש"ס מהבנקים?

הבנקים יהיו חייבים פעם בחצי שנה לתת עדכון על גובה החוב. העדכון יימסר לרשות המיסים ולהוצאה לפועל וכך אדם שמגיע לשלם ידע מה הסטטוס של החוב.
עמית דניאל No Comments on מה רוצה הח"כ הטרי של ש"ס מהבנקים?

ח"כ מיכאל מלכיאלי שוחח עם מרדכי לביא ב"מהדורת הבוקר" על החוק החדש אותו הוא מקדם: "נראה שהבנקים נהנים מהסחבת, אולי כי הריביות טופחות?" • וגם, אל תפספסו, השיח אודות רכבו החדש והרכבים המוצעים לחברי הכנסת

ח"כ מיכאל מלכיאלי צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת
הבנקים יהיו חייבים פעם בחצי שנה לתת עדכון על גובה החוב. העדכון יימסר לרשות המיסים ולהוצאה לפועל וכך אדם שמגיע לשלם ידע מה הסטטוס של החוב.
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) נמצא בסך הכל כמה חודשים בכנסת ישראל אך קצב החקיקה שלו מעוררת השתאות. מדובר על חוק שיביא לקץ הסחבת בכל הנוגע לבעלי חוב. בריאיון למרדכי לביא ב"מהדורת הבוקר", הסביר מלכיאלי את פרטי החוק ופירט את דעת הרשויות הנוגעות בדבר.

"המצב היום אבסורדי מאד. אדם לווה כסף מהבנק ובאיזשהו שלב לא הצליח לשלם או אז, כידוע, הוא נכנס להליך של גביה וזה כבר עובר להוצאה לפועל תוך שכמובן, הריביות טופחות. בחלוף כמה שנים נניח שאותו אדם קיבל ירושה והוא רוצה להחזיר את החוב ולייצב את המצב הכלכלי שלו. הוא מגיע להוצאה לפועל, שמנעו ממנו כרטיסי אשראי ועוד, ורוצה לשלם. הם אומרים לו, אנחנו לא יודעים כמה אתה חייב. אנחנו יודעים רק מה סכום הקרן. לך לבנק ותבדוק אתם. וכך מתחילה הסחבת ומסיפורים שהגיעו אלי מדובר במצבים של תשובות שיכולות להגיע רק לאחר שנה ואף יותר. בנתיים, אותו איש, סובל ממוגבלות כלכלית ועוד בעיות מול רשויות זאת בלי לדבר על הריבית שממשיכה לצמוח על אף שבידו יש את הסכום לשלם" אומר מלכיאלי.

"הבנקים מתנגדים לחוק" | בנק ישראל • אילוסטרציה
בנק ישראל • אילוסטרציה

נתי שוחט, פלאש 90

"הצעת החוק היא" אומר מלכיאלי "שהבנקים יהיו חייבים פעם בחצי שנה לתת עדכון על גובה החוב. העדכון יימסר לרשות המיסים ולהוצאה לפועל וכך אדם שמגיע לשלם ידע מה הסטטוס של החוב. הבנקים לא אוהבים את החוק הזה אני מניח שזאת משום שהם שמחים מהסחבת והריביות שבעקבות הזמן שחולף וגם, זה מעמיס עליהם, לדווח להוצאה לפועל כל חצי שנה. לעומת זאת, רשות המסים וההוצאה לפועל אוהבים ותומכים בחוק".

בהמשך, העלה לביא לשידור נושא שאולי אף הפתיע את מלכיאלי "העורך שלי" אמר לביא "טוען שהאייטם האמיתי הבוקר הוא הרכב שקיבלת מהכנסת" והעורך צביקה גרוניך שהצטרף לשידור סיפר כי פגש בח"כ מלכיאלי כשהוא נוסע ברכב מסוג קיה ספורטאז'.

"אני חי בשכונה של אברכים" אמר מלכיאלי להגנתו "ולא חיפשתי לבוא עם רכב מפואר. חיפשתי רכב לא מנקר עיניים במיוחד וזה מהרכבים הפשוטים שמוצעים לחברי הכנסת" אמר. השיחה נסובה סביב רכבי אברכים, צבעי הרכבים וניסיון מוצלח של לביא לדלות מידע כיצד העורך שלו, צביקה גרוניך, מגיע לאולפן מדי בוקר. או שלא.

האזינו:



0 תגובות